torsdag 10 september 2009

Om terroristorganisationen Syndikalistiska Ungdomsförbundet

Vad tycker ni om SUF, alltså Syndikalistiska Ungdomsförbundet?

Själv anser jag att den är en terroristorganisation som hatar demokratin, bl a på grund utav att de som representerar den anser att yttrandefrihet och åsiktsfrihet, alltså två av demokratins stöttepelare, är viktigt och att de ska gälla, åtminstone så länge som man tycker exakt likadant som de som representerar organisationen gör.

För om man inte gör det så är man antidemokrat, och ska bekämpas på alla möjliga olagliga sätt som går.

Eller vad sägs om t ex skadegörelse och vandalisering av de saker och ting som tillhör människor som inte tycker likadant som SUF, misshandel av oliktänkande osv?

Men detta är ingenting som SUF vill erkänna, det behöver de inte förresten eftersom deras medlemmars och sympatisörers handlingar talar för sig själva.

De samarbetar ju med t ex Antifascistisk Aktion, Revolutionära Fronten, Ung Vänster osv. Med andra ord så samarbetar de med terrorister, men det klart, lika barn leka bäst.

Eller hur?

Syndikalistiska Ungdomsförbundets presentation av sig självt, vilken finns på organisationens egen hemsida, lyder följande (citat):

"I SUF sysslar vi inte med partipolitik, vi går istället direkt på problem och orättvisor; på skolor, gator, bostadsområden och arbetsplatser. Vår vilja är att alla människor ska ha makten att bestämma över sitt eget liv och tillsammans över det gemensamma samhället. Därför kämpar vi i SUF tillsammans för ett klasslöst samhälle."

Ja, det klart, en vänsterextrem terroristorganisation som enligt Säpo är uppsatt på Säpos lista över grupperingar som är ett stort hot emot det demokratiska samhället sysslar inte med partipolitik, det är alldeles sant.

SUF är nämligen en av den sortens grupperingar, i alla fall enligt talesmän för Säpo.

Nu undrar ni kanske varför jag inte länkar till SUF:s hemsida, för att bevisa att det som jag har citerat ifrån deras sida är sant?

Svaret på den frågan är enkel: Jag länkar inte till en terroristorganisation vars mål är att krossa demokratin.

Jag kunde lika gärna ha länkat till al-Qaida, även om SUF är en blöj och snorbarnsorganisation i jämförelse.

Vad anser ni förresten själva om grupperingar som SUF? Är terrorister bra för demokratin eller inte?

(Den som svarar ja på den sistnämnda frågan borde skjutas.)

2 kommentarer:

charlotte sa...

då kanske du får skjuta mig ngn dag.helst inte dock. inte för att jag tycker att det SUF gör är rätt o jag vet knappt vilka det är men ibland så måste folk gå till handling för att ngt ska hända.. men det är skillnad på att göra kreativa saker o destruktiva. det är ju inte meningen att man ska slå folk o förstöra saker.. jag tror jag undviker skjutningen för det var nog så du menar viid närmare eftertanke
sv:
ja kanske det o din blogg är superintressant att läsa.. även att vi tycker så olika i en del..

Karpstryparn sa...

Svar till charlotte: Exakt, det är just det som jag syftar på, att tro att man kommer någonvart med destruktiva saker t ex att misshandla folk och att förstöra saker bevisar bara att man, i det här fallet vänsterextrema grupperingar som SUF, står för förtryck, antidemokrati, fascism a´ la Benito Musolini osv.
Med andra ord: De står inte för vad de är.

Angående min blogg: Tackar, alltid kul när någon tycker så.
Ja, visst tycker vi lite olika i en del, men det vore rätt tråkigt om alla tyckte likadant.