måndag 5 juni 2017

Sveriges Nationaldag är verkligen en dag att fira

I morgon är det Sveriges Nationaldag, en dag som firas över hela landet här och var på olika sätt.
Självklart ska man fira den på svenskt sätt utan mångkulturella inslag, det sistnämnda hör ju inte hemma på Nationaldagen. Vad som är svenskt och hur man väljer att fira den är dock upp till var och en.
Men en sak som definitivt inte ska finnas på Sveriges Nationaldag är att hälsa nya medborgare välkomna till Sverige, till att börja med har utlänningar inte bett om att bli välkomnade och dessutom välkomnas ju aldrig nyfödda barn som ju också är nya medborgare.
Välkomnandet är alltså falskt.

Själv har jag i år en extra anledning till att fira Nationaldagen. I torsdags förra veckan (alltså den 1:a juni i år) fyllde nämligen podden Podcast Nationella ett år som podd.
Detta tycker jag naturligtvis är väldigt kul, jag är ju programledare för podden som ni vet.
Så i morgon blir det inget bloggande för mig, som ni nog förstår så har jag då annat för mig med tanke på vilken dag det är då.
Jag önskar er en glad och trevlig svensk Nationaldag, för det ska i alla fall jag ha.
Ha det trevligt och roligt i morgon allihopa!


Inga kommentarer: