torsdag 12 oktober 2017

Soran Ismail vill förbjuda skolidrott med motiveringen att "den är sinnessjuk" - glömmer bort sig själv

"Komikern" och propagandaaktören Soran Ismail gör uppenbarligen vad som helst för att vara i rampljuset, han tycker tydligen själv att han har mycket att tillföra. Den stora frågan är bara vad, en fråga som hitills är obesvarad och som i allra högsta grad fortsätter att vara det.
I hans senaste utspel gör han klart att skolidrott är sinnessjukt och att den därför ska förbjudas.
Anledningen till det är enligt honom att den bl a bidrar till mental ohälsa och mobbning, detta på grund av duschningen (???????) efteråt.

Men är han verkligen rätt person att säga sådant? Är han inte själv sinnessjuk?
Visst, idioter ska väl ha rätt att få finnas de också, men när det gäller honom så eeeeh...: 


Visst, jag förstår hur han menar, men att påstå sådana här dumheter om någonting som är viktigt för många är ingenting annat än idiotiska idiotier.
Själv tycker jag att det är för mycket idrott både på ungdomsnivå och i vuxenlivet, men jag skulle aldrig få för mig att vilja förbjuda idrott för det.
Det är ju som att förbjuda Soran Ismail för att han är en dålig komiker. 
Eller uttryckt på ett annat sätt: Det blir bara löjligt alltihop.
Men det stämmer att han är totalt värdelös som komiker, en komiker ska man ju skratta med och inte åt.
Däremot håller jag till viss del med honom om att skolidrott kan bidra till mobbning, inte då på grund av duschning utan att man ofta blir utfryst ur gemenskapen om man inte gillar idrott när man går i skolan.
Jag själv växte nämligen upp på en ort som var (och fortfarande är) starkt präglad av idrott, då av främst hockey och fotboll. Var man inte intresserad utav idrott när man gick i skolan där så blev man automatiskt utfryst ur gemenskapen och hade i princip nästan inga vänner alls.
Och jag var inte idrottsintresserad när jag gick i skolan.
I början av mitt vuxna liv var jag det inte heller, ärligt talat har jag aldrig varit särskilt intresserad av idrott (förutom av biljard och pilkastning då).
Nu för tiden är det dock lite annorlunda, det händer att jag tittar på någon hockey- eller fotbollsmatch ibland över några öl på en pub eller liknande men det är i princip allt.
Så om det är det han menar med att skolidrott kan bidra till mobbning så håller jag med honom.
Men det gäller resten av snacket från hans käft angående skolidrott så nej.

Som sagt, att förbjuda skolidrott är som att förbjuda Soran Ismail, Magnus Betne'r, Petra Mede och andra sinnessjuka liknande typer.
För även sinnessjuka ska ju få finnas till.
Eller?



Inga kommentarer: