fredag 24 november 2017

#MeToo-kampanjen har gått över styr - handlar inte längre om att uppmärksamma sexuella trakasserier

I början när den s k #MeToo-kampanjen började så tyckte jag det var en bra grej, jag tyckte det var bra att Fredrik Virtanen hängdes ut, jag tyckte det var bra att Martin Timell avslöjades osv. Kort sagt tyckte jag det var bra att män på olika betydande poster som höll på med sexuella trakasserier av olika slag och även hade begått våldtäkter avslöjades som de svin de faktiskt är.
Men när sexanklagelserna mot Lasse Krone'r kom reagerade jag och tänkte följande:
Vad har hans sexuella sms till en kvinna som han sedan blev tillsammans med med #MeToo att göra?
Men sedan tänkte jag inte mer på det.

Men det var det och det här är nu, man kan säga att mitt uppvaknande när det gäller #MeToo-kampanjen började med Lasse Krone'r.
#MeToo-kampanjen handlar inte längre om det som det var tänkt från början, istället har den utvecklats till rena lynchmobbsstämningen och kan jämföras med häxprocesserna i de kristna delarna av världen under framförallt 1400-talet och 1600-talet. Det enda som skiljer är att inte människor avrättas, i övrigt är #MeToo-kampanjen och häxprocesserna väldigt lika varandra.
Visst, om #MeToo verkligen enbart riktade in sig på män där det inte råder något som helst tvivel om de saker de påståtts begått så hade det inte varit så värst mycket att orda om.
Men så är det ju inte, istället anmäls och/eller anklagas vita män till höger och vänster för både det ena och det andra och utmålas som värre och hemskare än ondskan själv. Även en del vita kvinnor anklagas för sextrakasserier och liknande (ta bara Lotta Brome t ex).
Märk också att det enbart är vita människor som anklagas och/eller anmäls (så när som på något enstaka undantag då), om "flyktingar" och invandrare från icke-västerländska delar av världen som begår våldtäkter, sexuella trakasserier och liknande är det nämligen knäpptyst om.
Alltså har #MeToo-kampanjen inte bara gått över styr, den är också genomfalsk och hycklande.
Det senaste exemplet på att den har gått över styr är Lars Ohly :


Missförstå mig rätt, jag försvarar inte Lars Ohly, jag tycker att han är ett jävla svin nästan oavsett vilken situation det än gäller.
Men som sagt, det får ju finnas någon gräns för #MeToo-kampanjen, den har som sagt gått helt åt helvete över styr.
Snart törs väl inte någon vit man ens titta på någon kvinna, och nej, jag skojar faktiskt inte!
För det kan faktiskt bli så.

"Usch vad otäckt, han tittade på mig. Jag anmäler honom och skriker hals i media!"

Och angående Lars Ohly: Det har ju faktiskt inte framkommit vad det är han har gjort för någonting, istället verkar det mer vara "löst snack".
Men men, vi får se vad som händer. Finns det någon orsak till varför han har polisanmälts så ska det naturligtvis utredas och är han skyldig så ska han dömas, inget snack om den saken.
Själv tror jag inte att han har gjort något fel, jag tycker helt enkelt att det är lite genomskinligt.
Och ändå är Lars Ohly ett riktigt svin!
I rest my case.

Uppdaterat kl.18.46 den 24:e november:
Till följd av att Lars Ohly har anklagats för sextrakasserier och också polisanmälts för detta har han nu blivit portad från Vänsterpartiets alla framtida arrangemang.
Att partiet agerar så här är naturligtvis helt rätt, förmodligen ligger det någonting i anklagelserna mot honom.
Och så har vi hans "försvar" mot anklagelserna mot honom, vilket inte är någonting annat än ett försök att försöka få det till att han egentligen inte har gjort något fel. Han skyller nämligen på "det patriarkala samhället" (vad nu det är för någonting). Med andra ord ett misslyckat och dåligt försök att skylla ifrån sig. Stå för vad du har gjort istället, Lars Ohly, var en man (om du kan) och ta ditt straff!
I rest my case återigen.: Lars Ohly portas från Vänsterpartiets möten





Inga kommentarer: